23 czerwca 2019

Dnia 10 czerwca 2019 uczniowie klas 4c i 4d udali się na dwudniową wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Zwiedzanie tego masywu górskiego rozpoczęliśmy od wspinaczki na szczyt wapiennej góry Miedzianki, gdzie ze smakiem zjedliśmy drugie śniadanie. Następnie udaliśmy się do ruin zakładu hutniczego, który raczej przypominał ruiny zamku niż pozostałości po przemyśle ciężkim. Oczywiście zainteresowały nas groty i ciasne korytarze, którymi musieliśmy przejść. W Zagnańsku czekał na nas wiekowy dąb „Bartek” i kamieniołom z prehistorycznymi śladami pierwszego czworonoga z okresu dewonu. Piesza trasa na Święty Krzyż okazała się męcząca ze względu na upał i szalejące komary, które powitały nas w Świętokrzyskim Parku Narodowym. Na szczycie zwiedziliśmy zespól klasztorny. Zejście okazało się przyjemniejsze. Zobaczyliśmy gołoborza i ciekawe okazy przyrodnicze. Dzień zakończyliśmy pyszną obiadokolacją i ogniskiem ze śpiewemi i pieczeniem kiełbasek. Noc spędziliśmy w Świętej Katarzynie.

Następnego dnia po śniadaniu pojechaliśmy do Kielc, gdzie w rezerwacie Kadzielnia przeszliśmy system jaskiń, zobaczyliśmy ciekawą alejkę parkową z posągami sławnych ludzi, byliśmy na Wzgórzu Zamkowym i zjedliśmy pyszne lody na Rynku. Następnie pojechaliśmy do Chęcin, gdzie zwiedziliśmy ruiny zamku i na chwilę przenieśliśmy się w odległe stulecia przymierzając zbroje rycerzy, czy zakuwając się w dyby. Po zejściu do miasta zjedliśmy obiad w Restauracji Pod Zamkiem i pojechaliśmy do Grodu Pędzików - skansenu, gdzie czekało nas spotkanie z historią połączone z zabawą.

Ok. godziny 19.00 powróciliśmy do Siemianowic Śl. pełni nowych doznań i dumni z pokonanych trudności.