31 stycznia 2019

       Czytanie lektur to obowiązek, z którym boryka się każdy uczeń, trzeba dodać, że to obowiązek niezbyt lubiany. Najpierw należy wypożyczyć książkę, potem ją przeczytać, a następnie aktywnie uczestniczyć w lekcjach języka polskiego, by otrzymać jak najlepszą ocenę.

     Ku zaskoczeniu większości piątoklasistów w kanonie lektur znalazło się dzieło Andrzeja Maleszki Magiczne drzewo. Czerwone krzesło. Uczniowie z ogromną chęcią przeczytali lekturę, dzielili się swoimi przeżyciami czytelniczymi, z zaangażowaniem pracowali na lekcjach języka polskiego. Prowadzili dyskusje na temat rodziny, pracy zawodowej, magii i potrzeby realizacji swoich marzeń. Cykl lekcji związanych z lekturą został zakończony prezentacją efektów pracy metodą projektu. Uczniowie podzielili się na grupy i przez 7 dni pracowali nad wykonaniem magicznego przedmiotu. Każdy członek zespołu był odpowiedzialny za konkretne zadanie. Uczniowie prezentowali swoje magiczne przedmioty, opowiadali o tym, skąd zaczerpnęli pomysł, z jakich materiałów i w jaki sposób je wykonali. Następnie przedstawiali ich magiczne działania. Wśród przedmiotów pojawiły się eliksiry, magiczne pudełka, miotła, lusterka, laleczki, klucze, zegary, zaczarowane księgi, misie z plasteliny, maczugi, młotki, lampy, puzzle, złote buty, płaszcze, cukierkomat, ciężarki i wiele innych tajemniczych rekwizytów, które można oglądać w sali numer 25. Dopełnieniem prac technicznych stały się opisy wykonanych przedmiotów, a także napisanie twórczego opowiadania Gdybym znalazł magiczny przedmiot…

      Projekt spotkał się z dużą aprobatą ze strony uczniów. Z radością, satysfakcją, dumą prezentowali magiczne przedmioty. Chyba każdy na chwilę uwierzył, ze w swoich dłoniach ma niezwykłą moc.

 

Beata Odróbka

 

 

 

 

 

 

 

Magiczny projekt

Szkoła Podstawowa nr 13 im. Józefa Skrzeka

w Siemianowicach Ślaskich